Kehidupan
Entry Bout Shout Credits Follow
Tika berpuasa
Wednesday, 9 July 2014 | 5:03 pm | 3 comments








Assalamualaikum. Hari ni dah 11 Ramadhan. Macam-macam makanan kita jumpa dekat bazar,kan. Tapi kan setakat ni saya tak jumpa lagi makanan yang pelik-pelik. Yelah,tika puasa ni ramai yang tercari-cari makanan yang pelik-pelik,yang tak pernah dimakannya. Hmmm kawal lah nafsu tu ye. Syaitan kena ikat tapi nafsu pula 'mengganas'. Tika puasa nilah kita nak didik nafsu kita. Saya ingatkan perempuan je yang ada nafsu makan tapi bulan Ramadhan ni beralih pula,lelaki pun ada nafsu makan. Bukan semua lelaki tapi hanya segelintir sahaja. 

Terliur ke dengan makanan kat atas ni? hehehehe boleh la ye anda buat tika raya nanti. Berbuat baiklah kita dibulan Ramadhan yang penuh barokah ni,yang mulia ni. Sampai disini sajalah,lain kali post lagi. Allahua'lam :)



Older Post